(Myszków) Już od 4.00 rano czekali pierwsi klienci na otwarcie sklepu „Media Expert” na ulicy Kopernika, vis a vis dworca kolejowego, w hali, gdzie kilka lat temu był dyskont Plus. W czwartek 19 września trzeba było około godziny czekać by najpierw dostać się do wnętrza sklepu, a następnie drugie tyle spędzić w kolejce do trzech kas. Ponieważ w dniu otwarcia sklep zaproponował swym klientom wiele promocji kupujących było bardzo wielu. Tego samego dnia swoją działalność w Myszkowie zapoczątkowały także inne znane marki. Sklepy KIK, PEPCO i Deichmann na swych pierwszych klientów czekały w Parku Handlowym przy ul. Pułaskiego w Myszkowie, w sąsiedztwie Starostwa Powiatowego.
- Mamy po prostu bardzo dobrą ofertę. Prawdziwe promocje jeśli chodzi o telewizory, czy artykuły AGD. Praktycznie w każdym dziale, jaki znajduje się w sklepie, mamy przewidziane specjalne okazje. Gama wyboru jest bardzo szeroka, wystarczy przyjść i porozmawiać z naszymi doradcami, którzy specjalnie na dziś przyjechali do Myszkowa z całej Polski. Klienci powinni być zadowoleni, powinni wyjść też ze sklepu uśmiechnięci, w przekonaniu, że zrobili dobre zakupy – tłumaczył prawdziwe oblężenie sklepu w dniu otwarcia Karol Szweda, z działu marketingu Media Expert. Choć otwarcie sklepowych drzwi zaplanowano na godzinę 7.00 pierwsi amatorzy promocji ustawiali się już trzy godziny wcześniej. Jako pierwsza pani Jadwiga, która prosi by nie podawać jej nazwiska. – Bo wiadomo jacy są ludzie. Zawistni. Wielu mnie pytało potem: co dostałaś jako pierwsza? Ja na to: dwa szampany! A faktycznie to ich nie dostałam. Ale faktycznie byłam pierwsza, nawet wstęgę przecinałam. Kupiłam telewizor i kuchenkę mikrofalową – relacjonuje kobieta. Z telewizorami pod pachą wychodziło z Media Experta wielu innych klientów, których skusiła ok. 600 złotowa obniżka cen 42-calowych odbiorników. – Mówią, że w Polsce bieda, a proszę ilu ludzi obładowanych ze sklepu wychodzi – żartował starszy mężczyzna …czekający na to by dostać się do środka.
Sporym zainteresowaniem cieszył się również debiut Parku Handlowego na ulicy Pułaskiego. Od 19 września do dyspozycji klientów są mieszczące się w nim: obuwniczy Deichmann, sklep sieci „Pepco” oferujący artykuły dekoracyjne, kolejny sklep obecnej już w Myszkowie sieci „Avans” oraz salon odzieżowy „Kik”. Zaproszeni na otwarcie zajrzeliśmy do tego ostatniego. - Nasz salon w Myszkowie to już 25 sklep sieci „KiK” na terenie Polski. Mieści się na powierzchni 375 m2. To optymalna wielkość, która przyciąga otwartą przestrzenią, i która umożliwia swobodne poruszanie się po sklepie. Zgodnie z misją wyrażającą się w haśle: „Klient jest Królem” sieć „KiK” wychodzi naprzeciw wymaganiom swoich klientów, oferując im wyłącznie produkty wysokiej jakości. Do zakupów w naszym nowym sklepie zachęca również szeroki wachlarz cenowy, który sprawia, że spośród licznych towarów łatwo znaleźć rzeczy dostosowane do zasobów finansowych – mówi reprezentujący sieć „KiK” Rafał Wójcicki z GutPR. W Parku Handlowym będzie jeszcze apteka, ale na jej otwarcie trzeba poczekać. Przed parkiem czynnym od poniedziałku do soboty, w godzinach 9:00 – 20:00 oraz w niedzielę w godzinach 9:00 – 18:00 na zakupowiczów czeka ok 70 miejsc parkingowych.
JEŻELI WOJNA TO „W MYSZKOWIE”, A NIE „O MYSZKÓW”
Dwa tygodnie temu w artykule „Czy to już wojna o Myszków?” pisaliśmy po raz pierwszy o planach dwóch sieci otwarcia nowych marketów AGD/RTV w Myszkowie. Nieco prowokacyjnym tytułem przypadkiem dotknęliśmy sedna zjawiska, co przyznał nieoficjalnie przedstawiciel jednej z wojujących sieci: że sklepy pod marką Media Expert i sklepy Avans zaczynają ostrą walkę o klienta. Nie tylko z Myszkowa, choć wyszło na to, że w Myszkowie rywalizacja będzie wyjątkowo zacięta. W artykule nie pisaliśmy o takich subtelnościach, jakie firmy kryją się za każdą z sieci, a okazuje się, że ma to ogromne znaczenie. Wgryźliśmy się w temat. Wygląda to nawet dość zabawnie. Musimy też sprostować kilka pomyłek, do których by nie doszło, gdyby na nasze pytania odpowiedział rzecznik sieci Avans. Niestety, wysłany przez nas do niego mail mu… zaginął.
Media Expert który 19.09 hucznie otwierał się przy ul. Kopernika, nie przeniósł się z „górki” na Kościuszki. Ogromna kampania ostatnich tygodni ma nas przekonać, że jedyny sklep Media Expert w Myszkowie, to ten na Kopernika, przy torach. Sklep należy do firmy TERG, do której należy większość sklepów tej marki w Polsce. Ale nie wszystkie. Wcześniej w Myszkowie mieliśmy Media Expert „na górce”, który docelowo będzie Avansem. Takim, jak nowy Avans w galerii przy Kauflandzie, gdzie przeniosła się większość personelu z „górki” na Kościuszki. Sieć sklepów Avans należy do firmy Grupa Domex.
- Poinformowali Państwo Klientów, że do lokalu przy Kopernika przenosi się nasz sklep z Kościuszki 66, co nie jest prawdą. Elektromarket „na górce” wrósł w krajobraz miasta, a wielu Klientów przychodziło do nas również z uwagi na sympatię do poszczególnych handlowców, w związku z tym nieprawdziwe informacje zawarte w artykule są dla nas podwójnie krzywdzące. Swoich ulubionych handlowców, których Nasi Klienci znają od lat, mieszkańcy Myszkowa znajdą w sklepie Avans przy Kauflandzie. I to jest informacja najważniejsza z punktu widzenia Naszych Klientów. Media Expert przy „Oczku” to sklep innego właściciela (spółki TERG) i nie jest to Media Expert przeniesiony z pawilonu „na górce” – pisze rzecznik Avansu, Agnieszka Pawelska.
Podsumujmy zatem, choć to niełatwe: Grupa Domex, otwiera w Myszkowie sklep Avans, a swój sklep na górce, jak długo się da, chce utrzymać pod logo Media Expert. Docelowo będzie to również Avans, z towarem podjeżdżają tam samochody z logo Avans, choć na sklepie logo Media Expert. Wszystkie reklamy na mieście, nawet ta tuż przy samym sklepie mają nam wytłumaczyć, że Media Expert jest nie tu, tylko na Kopernika. Czy jak coś kupimy w „Media Expert” na górce (na paragonie jako sprzedawca jest firma Grupa Domex), możemy towar reklamować, albo wymienić w Media Expert na Kopernika (firma TERG)?
Agnieszka Milczyńska, rzecznik sieci Media Expert z TERG SA wyjaśnia nam to rzeczowo i spokojnie.
Gazeta Myszkowska: Czy docelowo wszystkie sklepy Media Expert będą miały jednego właściciela, firmę TERG?
Agnieszka Milczyńska: - Nie. Właścicielem marki Media Expert jest spółka Mediaexpert sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie. Sklepy pod marką Media Expert prowadzone są przez kilku dystrybutorów regionalnych MediaExpert, w tym TERG S.A. i Domex sp. z o.o.
GM: - Sytuacja, że rywalizująca sieć (Avans) używa na jednym ze swoich sklepów logo Media Expert może być dla Klientów myląca. Czy klient dokonujący zakupów w Media Expert na ul. Kościuszki 66 (należący do Domex sp. z.o.o.) ma np. możliwość wymiany, zwrotu czy reklamacji towaru w sklepie Media Expert przy Kopernika w Myszkowie (którego właścicielem jest TERG sp. z .o.o.)?
Agnieszka Milczyńska: -W wypadku korzystania przez klienta z uprawnień gwarancyjnych sprzedawca jest wyłącznie pośrednikiem pomiędzy nim, a podmiotem realizującym gwarancję. W wypadku reklamacji zgłaszanych na mocy Ustawy o Szczególnych Warunkach Sprzedaży Konsumenckiej, podmiotem zobowiązanym do rozpatrzenia reklamacji jest zawsze firma sprzedająca (wskazana na paragonie lub fakturze jako „sprzedawca”) niezależnie od tego jak nazywa się sklep, w którym został dokonany zakup. Mając jednak zawsze na pierwszym planie dobro i zadowolenie klienta marki Media Expert, w każdej sytuacji indywidualnie znajdziemy rozwiązanie, które będzie dawało klientowi jak najłatwiejszą drogę do załatwienia reklamacji.
JAK DŁUGO MEDIA EXPERT „NA GÓRCE” BĘDZIE MEDIA EXPERTEM, CHOĆ FAKTYCZNIE TO AVANS?
Odpowiada rzecznik Avansu Agnieszka Pawelska: - Rzeczywiście, Grupa Domex zapowiedziała sukcesywną zmianę swoich sklepów Media Expert na elektromarkety marki Avans. Docelowo rebranding powinny przejść wszystkie sklepy Media Expert należące do Domexu, niemniej jednak nie wyklucza to funkcjonowania do tego czasu pod logo Media Expert w poszczególnych lokalizacjach. Na ten moment nie wyznaczono konkretnego terminu zmiany marki elektromarketu w Myszkowie „na górce (ul. Kościuszki 66)”. (rb, JotM)
Napisz komentarz
Komentarze