(Myszków) Już niebawem w Myszkowie niemal podwoi się powierzchnia sklepów branży RTV/AGD. Media Expert z ul. Kościuszki, z pawilonu „na górce” przenosi się do większej powierzchni pawilonu przy „Oczku”, w miejsce, gdzie kilka lat temu funkcjonował dyskont Plusa. Przez kilka lat niszczejący pawilon straszył, teraz nabrał nowego blasku. Nowością w Myszkowie będą aż dwa sklepy sieci Avans. Jeden funkcjonuje na górce, w miejscu dotychczasowego sklepu Media Expert, a drugi otwiera się w nowej galerii przy Kauflandzie. Lokalna firma CONTEST należąca do rodziny Brzozowskich, która dotychczas z powodzeniem rywalizowała z ogólnopolskimi sieciami, posiadając 5 sklepów w Myszkowie, Zawierciu i Siewierzu nie zamierza odpuścić pola. Dotychczas Contest, licząc sumę powierzchni swoich sklepów (1100 mkw), był nawet na 1 miejscu. Teraz spada na 2-3.
Dwie znane sieci elektromarketów, otwierają na terenie Myszkowa swoje placówki. Media Expert, w żółto-czarnych barwach ustawił się zaraz za dworcem PKP przy ulicy Kopernika, obok Banku Śląskiego. Z kolei pomarańczowy Avans wprowadza się do nowej galerii budowanej przy markecie Kaufland. Obydwa sklepy pozostają jeszcze zamknięte. Wiemy jednak, że otwarcie Avans’u przewidziane jest na 19 września 2013. Sklep sieci Media Expert, znajdujący się przy ulicy Kopernika został w ramach porozumienia między firmami przejęty przez Avans mniej więcej już miesiąc temu, choć cały czas na budynku widoczne są elementy marki poprzedniej sieci. Zmiany wizerunku mają nastąpić w przeciągu miesiąca, o czym poinformował nas kierownik Anavs’u. Podsumowując, wychodzi na to, że w Myszkowie będą istnieć dwa sklepy Avans’u i jeden Media Expert. Uwzględniając jeszcze 2 sklepy Contest w Myszkowie (pawilon „Dom Dziecka” przy Sikorskiego i sklep przy Kościuszki 27) powierzchnia sprzedaży elektroniki użytkowej i AGD/RTV w ciągu jednego miesiąca w Myszkowie się mniej więcej podwoiła. Czy oznacza to wojnę na myszkowskim rynku, o względy klientów? Zdania mieszkańców Myszkowa na ten temat są podzielone. Być może rację mają ci, którzy wróżą upadek mniejszym, lokalnym sklepom AGD/RTV. Inni zaś dostrzegają szereg korzyści, które mogą płynąć z otwarcia nowych placówek.
- Jeżeli miałabym kupować, to raczej w takim większym, bo jest większy wybór po prostu (...) w tym sklepiku małym, pytałam o kuchnie, bo akurat kuchnia elektryczna mnie interesowała, no to tak owszem pan tam opowiada itd. że może sprowadzić, ale taki sprzęt kupuje się na lata, to ja chcę po prostu widzieć, najpierw chcę to zobaczć, bo to wizualnie też mi się musi pobodać - wyjaśniała mieszkanka Myszkowa.
Na nasze pytania o przyczyny zwiększonych inwestycji w Myszkowie odpowiedziała sieć Media Expert. Julita Milczyńska, rzecznik prasowego Media Expert wyjaśniła, że firma dokładnie przeanalizowała myszkowski rynek i uznając go za rozwojowy, postanowiła zainwestować w naszym mieście w nowy sklep. Zatrudnienie w nowym sklepie znalazło 12 osób. Dla nowych klientów, w dzień otwarcia firma przygotowuje szereg niespodzianek m.in bony na 10 tys. zł oraz koło fortuny z nagrodami. Czy to wystarczy, by zapewnić sobie pozytywną opinię u miejscowych oraz zająć stabilne miejsce na myszkowskim rynku? (N.T)
Napisz komentarz
Komentarze