W poniedziałek 7 marca w warszawskiej siedzibie Centrum Olimpijskiego odbyła się III Międzynarodowa Konferencja Football Business Conference, której celem jest ułatwianie dostępu do najlepszych na świecie praktyk biznesu piłkarskiego. Z wykładów skorzystał Tadeusz Bartnik, działacz MKS-u Myszków.
Zaproszeni goście ze świata i z Polski dzielili się swoją wiedzą o tym, jak tworzyć, rozwijać i wykorzystywać pod względem rekreacyjnym i biznesowym piłkę nożną. Gośćmi honorowymi byli: Michał Listkiewicz, Jerzy Engel, Janusz Kraśnicki – prezes Polskiego Komitetu Olimpijskiego i Adam Olkowicz – dyrektor turnieju EURO 2012. Prezentacje, wykłady i panele dyskusyjne odbywały się równolegle w kilku salach konferencyjnych. Tematyka była bardzo różnorodna. Najbardziej interesujące tematy z punktu widzenia małego klubu sportowego to: przewagi biznesowe sponsoringu piłkarskiego oraz rozwój biznesowy klubu piłkarskiego. Prelegenci zwracali uwagę na następujące aspekty:
- sponsor jednej imprezy nie zostanie zapamiętany, ale sponsor na stałe współpracujący z klubem piłkarskim ma większe szanse na osiągnięcie zakładanego celu,
- kluby zbyt mało uwagi poświęcają sponsorom, z którymi już współpracują,
- kluby nie kładą odpowiedniego nacisku na kreowanie swojego pozytywnego wizerunku,
- warto uczyć się na doświadczeniach innych klubów.
- W dzisiejszych czasach, aby zbudować silny ośrodek sportowy należy w pierwszej kolejności pomyśleć o dobrze funkcjonującej organizacji biznesowej. Sponsoring piłkarski daje ogromne korzyści dla firm wspierających sport. Mowa tutaj zarówno o promocji swojej marki w skali danego miasta czy kraju. Jednak samo promowanie danej marki to nie wszystko, kluczowa jest umiejętność przekładania inwestycji w sponsoring piłkarski na wynik ekonomiczny: zwiększenie sprzedaży produktu czy poprawę jego dochodowości. Sponsoring piłkarski pod warunkiem, że jest właściwie realizowany, daje ogrom korzyści zarówno dla klubów, jak i firm – wyjaśnia Tadeusz Bartnik, reprezentujący zarząd MKS-u Myszków.
- Wszystkie prezentowane zagadnienia dotyczyły bądź imprez światowego formatu, jak mistrzostwa świata czy Europy, bądź organizacji rozgrywek ligowych w najlepszych ligach europejskich. Aby móc wykorzystać informacje przekazane w trakcie konferencji w życiu myszkowskiego klubu trzeba oczywiście zastosować odpowiednie proporcje. Mam nadzieję, że zdobyta wiedza pozwoli na wprowadzenie niektórych rozwiązań w życie na mniejszym organizmie, jakim jest MKS Myszków – dodał działacz niebiesko białych. (RUC)
Napisz komentarz
Komentarze