Odpowiednie słowa kluczowe a widoczność strony internetowej w przeglądarce
Skuteczne pozycjonowanie zawsze opiera się na odpowiednio dobranych słowach kluczowych. Nie są one wymyślane – wszystkie działania SEO powinny zostać poprzedzone wnikliwą analizą sytuacji, która w tym przypadku odnosi się do często wpisywanych w wyszukiwarkę haseł. Pozycjonowanie organiczne tym właśnie różni się od agresywnego marketingu, który drażni wielu potencjalnych klientów. Działa SEO skupione są na tym, aby w odpowiedzi na zapytanie klienta, udzielić mu możliwie najbardziej trafionej odpowiedzi. Gdy ten szuka informacji na temat pobliskich punktów sprzedaży mebli, pozycjonowanie lokalne, w którym ważne są także słowa kluczowe zawierające nazwy miejscowości, jest w stanie wskazać klientowi konkretną firmę jako wartą jego zaufania.
Z całą pewnością bardzo wielu użytkowników wyszukiwarek internetowych darzy zaufaniem właśnie te witryny, które pojawiają się wśród pierwszych jej wyników. To dlatego pozycjonowanie w Google nie tylko zwiększa widoczność strony internetowej, ale także sprawia, że w oczach odwiedzających daną stronę, witryna ta wygląda na wartą ich zaufania. Google weryfikuje strony, które pojawiają się wśród wyników wyszukiwania.
Pozycjonowanie strony w internecie poprzedzone dokładną analizą działań konkurencji
Skuteczne pozycjonowanie stron internetowych musi obejmować także te działania, które odnoszą się do analizy działań wykonywanych na konkurencyjnych witrynach. Pomijając ten krok, można dość szybko stracić szansę na dobre wyniki. Wystarczy przecież, żeby kilka stron internetowych o podobnej treści wykonało działania, których się nie zaobserwowało, aby spaść o te kilka pozycji w wynikach wyszukiwania.
Niestety agencja SEO, której zleca się pozycjonowanie strony internetowej, często nie podejmuje tak dokładnych działań. Zdarza się, że wynika to z braku czasu, nadmiaru obowiązków zlecanych pracownikom, albo sposobu, w który działa dana agencja. Najskuteczniejsze pozycjonowanie stron musi być jednak zbiorem bardzo wielu działań takich jak optymalizacja witryny, analiza konkurencji, dobór odpowiednich słów kluczowych, czy przygotowanie wartościowych treści. Bez choćby jednego z tych składników wyniki mimo ciężkiej pracy wciąż mogą się nie pojawiać.