(Żarki) W Urzędzie Miasta i Gminy w Żarkach wiele zmian – nie tylko tych widocznych gołym okiem. Urząd na zewnątrz wypiękniał, ale też w jego strukturach wiele się dzieje. Od 1 czerwca wszedł w życie nowy regulamin organizacyjny. Co to oznacza? W magistracie powołany został zupełnie nowy referat, który zajmie się pozyskiwaniem środków unijnych. Natomiast referat odpowiadający za gospodarkę komunalną zwiększył swój zakres obowiązków o prowadzenie inwestycji.
Od 1 czerwca funkcjonuje w urzędzie Referat ds. Pozyskiwania Środków Europejskich i Krajowych. Wydzielono go z innej komórki urzędu, a mianowicie z Referatu Przedsięwzięć Publicznych, Gospodarki Gruntami i Promocji Gminy, który teraz nosi nazwę Referat Gospodarki Gruntami i Planowania Przestrzennego.
Więcej obowiązków od 1 czerwca mają pracownicy Referatu Gospodarki Komunalnej, Handlu i Usług. Już nie tylko odpowiadają za sprawy związane z gospodarką komunalną, działalnością gospodarczą, obsługą targowiska miejskiego, ale także za przeprowadzenie inwestycji. Za zmianą kompetencji poszła i zmiana nazwy. Teraz jest to Referat Gospodarki Komunalnej i Inwestycji.
W żareckim magistracie działają więc: Referat Organizacyjny, Referat Finansowy, Referat Gospodarki Komunalnej i Inwestycji, Referat Gospodarki Gruntami i Planowania Przestrzennego, Referat Spraw Obywatelskich, Urząd Stanu Cywilnego. Istnieją ponadto samodzielne stanowiska: ds. promocji gminy i komunikacji społecznej oraz oświaty i spraw społecznych. W ramach urzędu działa także Biuro Rady Miejskiej. (AK)
Napisz komentarz
Komentarze