(Bobolice) 17 sierpnia na ekrany polskich kin wejdzie najnowsza, animowana produkcja wytwórni Walta Disneya – „Merida Waleczna” („Brave”). Promować go będzie teledysk, emitowany od końca lipca w telewizji Disney Channel oraz w internecie. Twórcy reklamówki uznali, że najlepszym miejscem do jego nakręcenia będzie … Zamek w Bobolicach.
- Zamek Bobolice jest częścią wielkiej historii, teraz trafi na wielkie ekrany, z czego ogromnie się cieszę – mówi właściciel jurajskiej warowni, senator Jarosław W. Lasecki. - W zeszłym roku temat rekonstrukcji naszego zamku obiegł amerykańskie media, widać dotarł także do kogoś w Hollywood – dodaje z uśmiechem na twarzy.
- Teledysk jest prestiżowym, międzynarodowym projektem, angażującym wokalistów z kilku krajów europejskich – mówi Magdalena Michel, przedstawicielka firmy Film Image Jacka Kościuszki, odpowiedzialnej za zdjęcia do reklamówki. Akcja teledysku, podobnie jak i filmu rozgrywa się w średniowieczu i utrzymana jest w baśniowym, średniowiecznym klimacie. Teledysk powstanie w czterech wersjach językowych, dla krajów, w których będzie emitowany – polskiej, czeskiej, węgierskiej i rumuńskiej. Dlatego też w jego nagraniu wzięły udział znane w swoich krajach wokalistki: Lucie Vondráčková z Czech, Lola z Węgier, Paula Seling z Rumunii oraz młoda, polska aktorka Justyna Bojczuk.
Sam film to utrzymana w średniowiecznych realiach, przygodowa opowieść o córce króla i królowej, a zarazem doskonałej łuczniczce Meridzie. Zdecydowana iść własną drogą bohaterka, łamiąc prastare zwyczaje, przypadkowo ściąga na królestwo chaos i zniszczenie. Szukając pomocy u tajemniczej staruszki, Merida wypowiada niefortunne życzenie, które tylko pogarsza sytuację. Od tej pory dziewczyna będzie musiała polegać jedynie na swojej odwadze, by cofnąć straszliwą klątwę i przywrócić spokój w królestwie. Jak skończy się ta historia? Odpowiedź już niedługo, w kinach. (rb)
Napisz komentarz
Komentarze