Od przedpołudnia 29 września przestanie obowiązywać uciążliwy objazd do Kroczyc. Wiadukt był przejezdny już kilka tygodni temu, o czym pisaliśmy, ale gdy masowo samochody zaczęły omijać tymczasowe bariery, wykonawca ustawił taki ich szpaler +koparkę, że tylko pieszy, rowerzyści i myszy mogły się przecisnąć.
W piątek o 9 będziemy na miejscu, żeby zobaczyć, kto z polityków będzie chciał się ogrzać w blasku nowego wiaduktu przed nadchodzącymi wyborami.
Dane techniczne inwestycji:
Zadanie obejmowało rozbiórkę istniejącego wieloprzęsłowego obiektu mostowego w przedmiotowej lokalizacji i budowę w tym samym miejscu nowego wiaduktu jednoprzęsłowego łukowego o rozpiętości teoretycznej 80,00 m. Projektowany wiadukt drogowy zastąpił istniejący mocno wyeksploatowany obiekt mostowy z lat 70-tych, przeprowadzający drogę klasy G (droga wojewódzka nr 792) nad czynną zelektryfikowaną linią kolejową nr 004 (CMK) relacji Grodzisk Mazowiecki – Zawiercie (km 204,03).
Podstawowe parametry techniczne wiaduktu:
- Rozpiętość teoretyczna przęsła: 80,00 m
- Długość przęsła: 83,00 m
- Długość całkowita wiaduktu wraz z murami oporowymi: 146,00 m
- Szerokość całkowita przęsła: 15,30 m
- Szerokość chodników technologicznych: 2,00 m (min. 1,50m)
- Strzałka łuku: 13,00 m
- Klasa obciążenia: A wg PN-85/S-10030
- Klasy obciążenia obiektu wg umowy standaryzacyjnej NATO STANAG 2021
Wojskowa klasa obciążenia MLC70 150 (pojazdy kołowe)/70 150 (pojazdy gąsienicowe)
Dojazdy do wiaduktu (podstawowe parametry techniczne drogi):
- Szerokość jezdni: 7,00 m
- Szerokość pasa ruchu: 3,50 m
- szerokość pobocza: 1,25 m
- Kategoria obciążenia ruchem: KR5
Obiekt mostowy to konstrukcja jednoprzęsłowa, łukowa z jazdą dołem. Ustój nośny stanowią dwa łuki stalowe o przekroju skrzynkowym ze stężeniem rurowym typu X połączone żelbetowymi wezgłowiami z konstrukcją pomostu. Podpory słupowe przyczółków wiaduktu posadowione są bezpośrednio na podłożu wzmocnionym kolumnami gruntowo-cementowymi w technologii Jet-grouting. Łożyska soczewkowe, dylatacje w jezdni stalowe modułowe. Dojazdy do obiektu z gruntu zbrojonego z oblicowaniem z wielkogabarytowych elementów żelbetowych.
Na wiadukcie nawierzchnia z asfaltu lanego MA oraz z mieszanek mineralno asfaltowych, w których zastosowano asfalt wysokomodyfikowany polimerami HiMA PMB 45/80-80. Na chodnikach nawierzchnio-izolacja ma bazie kationowej emulsji bitumicznej.
Całość powierzchni betonowych i stalowych zabezpieczona antykorozyjnie specjalistycznymi wielowarstwowymi preparatami malarskimi.
Koszt wykonania robót budowlanych wynosi 19 900 000,00 zł, a koszt realizacji zadania wraz z wykonaniem dokumentacji projektowej i pełnionym Nadzorem Autorskim wynosi 20 100 000,00 zł. Dla zadania zostało przyznane w 2022 r. dofinansowanie w kwocie 7 000 000,00 PLN ze środków rezerwy subwencji ogólnej. (JotM)
Tylko chwilę kierowcy cieszyli się przejazdem przez ukończony wiadukt:
Napisz komentarz
Komentarze