Indeksowanie strony, czyli co właściwie? Poznaj kilka kluczowych informacji
Indeksowanie strony to szereg czynności, które należy wykonać, aby witryna internetowa została dodana do wyszukiwarki. Indeks Google jest bez przerwy aktualizowany. Wynika to z codziennej nowej dawki treści pojawiających się w Internecie. Algorytmy Google z każdym dniem się rozwijają, analizując wnikliwie każdy aspekt domen. Niemniej jednak samodzielne zindeksowanie gwarantuje to, że strona nie będzie pominięta. Co składa się na ten proces?
„Tak, faktycznie; robot indeksujący w ferworze swoich działań czasem potrafi przeoczyć zarówno starą stronę, jak i nową. Warto więc przytoczyć kilka najważniejszych czynników, które mają wpływ na prawidłowy indeks. Istotna jest struktura strony internetowej i adresy URL. Co to oznacza? Źle przemyślana architektura strony, a więc wszelkie duplikaty, wpisy nieprzypisane do kategorii czy nieprzyjazne adresy URL; to wszystko wpływa na indeks wyników. Przytoczyć można również blokowanie indeksowania. Dotyczy ona gównie nowych stron, które nie są jeszcze kompletne. Gdyby tak nie było, wersja robocza mogłaby być duplikatem np. starej witryny. Sposobem na blokadę jest Meta Robots, czyli krótki kod znajdujący się w sekcji nagłówkowej HEAD. To tylko kilka z przykładów. Aby sprawdzić indeksowanie strony lub bloga, należy wpisać adres domeny w wyszukiwarkę zaraz po formułce „site:”. jeśli się tam pojawi, oznacza to, że strona została zindeksowana”.
Źródło: https://afterweb.pl/
Jak skutecznie pomóc w indeksowaniu domeny? Oto wiedza w pigułce
Przed wyświetleniem w wyszukiwarce, strona musi przejść między innymi crawlowanie. Ten termin oznacza prześwietlenie treści i pobraniu jej na serwery. Aby przyspieszyć ten proces, należy dbać o systematykę wprowadzanych treści. Warto zaznaczyć, że ważna jest zawsze oryginalność, a więc wysoka jakość. Dobrze jest odświeżać nawet stare artykuły, które nie zestarzały się pod wpływem czasu i nieprzerwanie niosą merytoryczną wartość. Należy ponadto zadbać o dobrą nawigację oraz poprawne linkowanie wewnętrzne. Im bardziej przejrzysta i łatwa w nawigacji witryna, tym lepiej. Kolejny czynnik stanowi dbanie o serwer, ponieważ gdy witryna staje się przeciążona, a więc czasowo niedostępna, Googleboty nie analizują jej zawartości. Ostatnim elementem jest link building (wewnętrzny i zewnętrzny). Co to oznacza? Jakościowe odnośniki do nowych adresów URL powinny być zawarte w strukturach solidnych podstron.
Napisz komentarz
Komentarze