Umowa na projektowanie i wybudowanie wiaduktu w Nowej Wsi jest trójstronna. Prócz wyłonionego w przetargu wykonawcy, spółki Nowak Mosty z Dąbrowy Górniczej uczestniczą w niej także PKP PLK zarządzający linią kolejową. W imieniu wykonawcy, firmy Nowak Mosty umowę podpisał wiceprezes spółki Adam Adamczyk.
Zgodnie z umową, gotowy wiadukt mamy zobaczyć na koniec 2022, a wszystko kosztować będzie 21 mln zł. Prace podzielono na dwa etapy. Pierwszy to zaprojektowanie obiektu według „Programu Funkcjonalno-Użytkowego” przygotowanego przez firmę M-Most Mariusz Szotek na zlecenie ZDW w Katowicach. Etap projektowy zakończy się wraz z uzyskaniem wszystkich pozwoleń uprawnionych instytucji zakończonej ZRiD-em (Zezwolenie na Realizację Inwestycji Drogowej) wydawanego przez wojewodę. Drugi etap to sama budowa wiaduktu wraz z przebudową układu drogowego w jego sąsiedztwie. Przedsięwzięcie obejmie m. in. takie pozycje jak:
Wykonanie dokumentacji projektowej wraz decyzją ZRID z rygorem natychmiastowej wykonalności.
Usunięcie drzew i krzewów.
Przebudowa i zabezpieczenie kolidującego uzbrojenia terenu.
Wykonanie kanalizacji deszczowej.
Wykonanie kanału technologicznego.
Wyburzenie budynku mieszkalnego.
Przebudowa drogi wojewódzkiej nr 789 na długości 650 m, wraz z budową chodników i ścieżki rowerowej.
Budowa czterech dróg dojazdowych.
Przebudowa drogi gminnej (ul. Wronia).
Budowa murów oporowych.
Budowa wiaduktu nad linią kolejową nr 1.
Roboty związane z przesunięciem przejazdu na czas realizacji robót.
Przebudowę i likwidację kolidującego uzbrojenia technicznego.
Likwidację istniejącego przejazdu kolejowego oraz jego infrastruktury.
Oczyszczenie podsypki i regulację toru linii kolejowej nr 1 w planie i profilu w rejonie przejazdu.
Roboty związane z przebudową odwodnienia linii kolejowej.
Przecinająca Linię Kolejową nr 1 DW 789 łączy DK 78 z DW 907 i jest jedną z najważniejszych dróg północnej części województwa po której przemieszcza się średnio 550 pojazdów na godzinę
(red) zdj.: ZDW Katowice
Podpisano umowę na budowę wiaduktu w Nowej Wsi
Temat budowy wiaduktu w Myszkowie Nowej Wsi na drodze wojewódzkiej 789 dzięki czemu zniknąłby istniejący tam przejazd kolejowy ze szlabanami w ostatnich latach nabierał tempa, a obietnice budowy wiaduktu stały się coraz bardziej realne. Zarząd Dróg Wojewódzkich w Katowicach zatwierdził plan inwestycji i 28 grudnia 2020 r. Zbigniew Tabor, dyrektor ZDW w Katowicach podpisał umowę na zaprojektowanie i wybudowanie wiaduktu nad torami linii kolejowej nr 1, w ciągu DW 789 w Myszkowie na Nowej Wsi. Wiadukt zastąpi istniejący „od zawsze” przejazd ze szlabanami. Będzie też ważnym uzupełnieniem wiaduktu w centrum Myszkowa nad którym od lat ciąży ryzyko całkowitego jego wyłączenia z użytkowania, gdyby jego stan, mimo remontów, uległ pogorszeniu.
- 09.01.2021 17:11 (aktualizacja 13.12.2023 13:50)
Reklama
Napisz komentarz
Komentarze