Supermarket Auchan w Poczesnej od stycznia nie będzie woził bezpłatnie klientów z Myszkowa, Poraja i Żarek Letniska. Choć sklep oczywiście nie ma żadnego obowiązku organizować swoim klientom bezpłatnego transportu, to zapewne nikt się nie ucieszy, gdy coś traci. Oburzony decyzją dyrekcji marketu mieszkaniec Żarek Letniska Andrzej Wolańczyk postanowił walczyć o utrzymanie bezpłatnego autobusu. Zebrał w tej sprawie 330 podpisów i wraz z petycją o zachowanie autobusu wysłał do dyrektora marketu. Przez 3 tygodnie nie otrzymał odpowiedzi. Nie sama decyzja Auchan o rezygnacji z bezpłatnej linii, lecz całkowite zignorowanie pytań klientów, są w tej sprawie bulwersujące. Na pytania, o przyczyny rezygnacji z autobusu nie otrzymała też odpowiedzi nasza redakcja.
O tym, że Auchan planuje zlikwidować bezpłatne połączenie do Myszkowa klienci dowiedzieli się pocztą pantoflową od kierowców myszkowskiego PKS, który obsługuje linię.
Klienci marketu z Myszkowa, Żarek Letniska, Poraja, Osin i Kamienicy Polskiej, czyli miejscowości przez które kursowały autobusy nie kryją oburzenia. Przyzwyczajeni przez lata do takiego sposobu docierania do sklepu decyzją o likwidacji połączenia byli zwyczajnie rozgoryczeni. Do redakcji GM pismo w tej sprawie przyniósł inż. Andrzej Wolańczyk z Żarek Letniska, który w imieniu klientów korzystających z autobusów postanowił walczyć o utrzymanie kursów do Myszkowa.
- W dobie obecnej każdemu, kogodziałalność polega na sprzedaży, powinno zależeć na klientach dokonujących zakupów w danym miejscu. Jak można zauważyć nie zostały zlikwidowane inne połączenia (choć wiele ich z rejonu Częstochowy, a hipermarketów na terenie Częstochowy więcej, a więc konkurentów do zdobywania klientów z tego rejonu więcej). Natomiast osoby – klienci jadący „zawieszanym autobusem” dokonują zakupów tylko w Auchanie. Czyżby wiec byli już niepotrzebni? Nie zależy nowemu Dyrektorowi na klientach? Jeszcze niedawno przecież namawiano ludzi do zakładania kart Visa Auchan, by mogli dokonywać zakupów w hipermarkecie, a teraz z nich się rezygnuje – czytamy w piśmie.
Pod petycją 330 podpisów złożonych podczas kursów autobusu, a więc tylko przez klientów Auchan. Petycja trafiła do Jerzego Jagusiaka nowego dyrektora Hipermarketu Auchan w Poczesnej. - Pismo złożyłem w dniu 3 grudnia, niestety do dnia dzisiejszego nie otrzymałem na nie odpowiedzi. Dzisiaj (rozmawiamy w poniedziałek 22 grudnia- przyp. red) złożę kolejne listy klientów zainteresowanych utrzymaniem kursów bezpłatnego autobusu z podobną liczbą podpisów jak poprzednio- informuje A. Wolańczyk.
W Serwisie Komunikacji z Klientem Auchan 16 grudnia zapytaliśmy czym spowodowana była decyzja o zawieszeniu kursów darmowych autobusów. Zapytaliśmy też czy likwidacja linii dotyczy tylko Myszkowa, czy w perspektywie czeka to także inne kursy. Dyrektor ds. Komunikacji Auchan Polska Dorota Patejko, zapewniała, że jest w kontakcie z dyrektorem sklepu w Częstochowie i „jeszcze dziś” (tj.17 grudnia) otrzymamy odpowiedź. Do momentu zamykania numeru gazety 22 grudnia Auchan nie odpowiedziało na nasze pytania.
Robert Bączyński
Napisz komentarz
Komentarze