W Szkole Podstawowej Nr 5 w Myszkowie zakończył się drugi etap realizacji Projektu „Pierwsze uczniowskie doświadczenia drogą do wiedzy”, który współfinansowany jest ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
Projekt ten zakłada wdrożenie elastycznego modelu edukacji dostosowanego do indywidualnych potrzeb i możliwości uczniów z wykorzystaniem nowatorskich metod i treści nauczania oraz kształtowanie kompetencji kluczowych w oparciu o teorię inteligencji wielorakich Howarda Gardnera. W drugim etapie zajęcia adresowane były do uczniów klasy pierwszej, której wychowawcą jest pani Renata Skalska. Praca z dziećmi odbywała się podczas zajęć obowiązkowych w ramach realizacji podstawy programowej oraz na dodatkowych zajęciach pozalekcyjnych. Dzieci nabywały nowe umiejętności, rozwijały swoje zainteresowania i uzdolnienia poprzez zabawę i naukę. W sali lekcyjnej zorganizowano ,,Dziecięce Ośrodki Zainteresowań”, wyposażone w bogaty zestaw pomocy dydaktycznych, które szkoła otrzymała w ramach Projektu.
- Każde dziecko jest zdolne na swój własny sposób. Nikt nie wie, gdzie leżą granice możliwości dziecka i jaki jest jego potencjał rozwojowy, dlatego bardzo ważne jest dostarczenie bogatych, różnorodnych doświadczeń i przeżyć oraz zorganizowanie właściwego środowiska edukacyjnego – powiedziała wychowawczyni Renata Skalska.
Zajęcia otwarte, które odbyły się 11 czerwca z udziałem dyrekcji szkoły oraz rodziców uczniów, były podsumowaniem efektów pracy dzieci. Z tej okazji uczniowie przygotowali popis swych nieprzeciętnych i zróżnicowanych umiejętności, m.in. przedstawienie teatralne „Śpiąca królewna”, paradę cyrkową, pokaz tańca, prezentację umiejętności recytatorskich i wiele innych. Sprawili w ten sposób sporą niespodziankę swoim bliskim, licznie przybyłym na to niezwykłe spotkanie w świecie baśni, cyrku i naukowych odkryć. Dyrekcja szkoły i rodzice obejrzeli je z przekonaniem, że pierwsze uczniowskie doświadczenia już teraz pozwoliły dzieciom pewniej kroczyć po ścieżkach wiedzy, a w przyszłości zaowocują wieloma sukcesami. Realizacja całego projektu składającego się z trzech etapów potrwa do 2011 roku. (red)
Napisz komentarz
Komentarze