W niemal 200 sklepach, punktach usługowych, restauracjach i kawiarniach Galerii Jurajskiej pracuje dziś ponad 2 tys. osób. Dużą część tego personelu stanowią kobiety. Z myślą o ich potrzebach centrum handlowe zamontowało w toaletach dla najemców. A to oznacza, że podpaski w "Różowej Skrzyneczce" są dostępne, tylko dla pracownic sklepów, nie dla Klientek.
Tego rodzaju pojemników, wypełnionych m.in. darmowymi podpaskami i tamponami, w całej Polsce jest już ponad 10 tys. Pomysłodawcą tej akcji jest Fundacja Różowej Skrzyneczki. Jurajska to kolejna przestrzeń publiczna, która przyłącza się do walki z wykluczeniem menstruacyjnym. – Wykluczenie menstruacyjne to problem, który wciąż jest obecny w społeczeństwie. Dlatego włączamy się do inicjatywy walczącej z tym przejawem dyskryminacji, a także przełamującej tabu. Dzięki „Różowym Skrzyneczkom” kobiety i osoby menstruujące, pracujące w lokalach na terenie Jurajskiej, będą miały w razie nagłej potrzeby dostęp do podstawowych środków higieny osobistej – mówi Anna Borecka, dyrektor Galerii Jurajskiej w Częstochowie. – Pojemniki będziemy uzupełniać we własnym zakresie, ale także przy współpracy z najemcami, dbając o to, aby każdy mógł znaleźć w nich to, co niezbędne. Będziemy także zachęcać osoby pracujące w sklepach do dzielenia się swoimi środkami higieny z innymi. Zależy nam bowiem na tym, aby powstała wśród najemców społeczność, która wzajemnie się wspiera i pomaga sobie w potrzebie – dodaje.
Jak informuje Kulczyk Foundation, problem z dostępem do podstawowych środków higieny osobistej ma dziś nawet pół miliona kobiet! – Montując „Różowe Skrzyneczki” w toaletach dla najemców, wykonujemy pierwszy krok w kierunku walki z wykluczeniem. Uwrażliwiamy także na ten problem, który dotyczy znacznej części populacji. Co więcej, poprzez ten projekt chcemy zapewnić kadrze sklepów większe poczucie komfortu w czasie dnia pracy, tworząc miejsce, w którym zawsze, w razie konieczności, można w łatwy sposób skorzystać ze środków higieny – mówi Anna Borecka.
„Różowe Skrzyneczki” to już kolejne działanie Jurajskiej, wpisujące się w procedurę ESG, którego zadaniem jest walka z różnymi przejawami dyskryminacji i wykluczenia. Rok temu centrum handlowe uruchomiło „komfortkę” – specjalny pokój dla osób niepełnosprawnych, w którym można np. zmienić opatrunek, pieluchę lub przyjąć leki. W galerii znajdują się też toalety dla niepełnosprawnych oraz infokioski, których wysokość i kąt nachylenia dopasowane są do osób na wózkach. Oprócz tego podłoga centrum wyłożona jest spełniającą specjalne normy posadzką, która ułatwia poruszanie się osobom z niepełnosprawnościami.
Napisz komentarz
Komentarze