Czym jest audyt SEO?
Audyt SEO to nic innego jak szczegółowa analiza strony internetowej pod kątem jej optymalizacji dla wyszukiwarek internetowych. Audyt pozwala zidentyfikować i usunąć wszelkie błędy i niedoskonałości, które mogą wpływać negatywnie na pozycjonowanie witryny. Analiza obejmuje zarówno techniczne aspekty witryny, takie jak szybkość ładowania, responsywność, struktura adresów URL, jak i treściowe aspekty, takie jak dobór fraz kluczowych, optymalizacja tytułów i opisów meta, unikalność i wartość treści czy linkowanie wewnętrzne i zewnętrzne.
Kiedy wykonać audyt SEO i kto na nim najwięcej skorzysta?
Audyt SEO to usługa skierowana do każdego, kto działa w internecie i zależy mu na tym, aby poprawić swoją pozycję w wyszukiwarce Google a tym samym zwiększyć ruch na swojej witrynie. Oczywiście najwięcej skorzystają na niej firmy prowadzące duże e-sklepy z szeroką ofertową produktową. Konkurencja sprawia, że nie możemy być pewni swojej pozycji w Google. Kiedy wykonać audyt SEO? Zazwyczaj zaleca się wykonywanie audytu co najmniej raz w roku lub nawet częściej w przypadku dużych zmian na stronie, lub silnej konkurencji. Zainteresował Cię temat? Sprawdź Audyt SEO w Sunrise System
Jakie korzyści przynosi firmie przeprowadzenie audytu?
Po pierwsze, pozwala na wykrycie i naprawienie wszelkich błędów i problemów technicznych lub treściowych, które mogą obniżać jakość strony internetowej i utrudniać jej indeksację przez Google.
Po drugie, pozwala na optymalizację strony pod kątem fraz kluczowych, które są najbardziej istotne dla grupy docelowej i odpowiadają jej intencjom wyszukiwania. Może się okazać, że niektóre frazy nie przynoszą już pożądanych efektów w postaci wejść na stronę.
Po trzecie, pozwala na poprawę użyteczności i atrakcyjności strony dla użytkowników, co zwiększa ich zadowolenie, zaangażowanie a finalnie przekłada się na większą liczbę konwersji, co oznacza większe zyski.
Z jakich działań, kroków składa się taki audyt?
Audyt SEO składa się z kilku etapów, które mają na celu dokładne zbadanie strony internetowej pod różnymi kątami. Oto co obejmuje tzw. analiza:
- aktualny stan strony internetowej - polega na sprawdzeniu podstawowych parametrów strony, takich jak liczba i jakość odwiedzin, źródła ruchu, współczynnik odrzuceń, czas spędzany na stronie.
- ocena konkurencji - porównanie strony internetowej z innymi stronami z tej samej branży, które zajmują wysokie pozycje w wyszukiwarce Google. Na podstawie tej analizy można zidentyfikować mocne i słabe strony własnej strony oraz znaleźć lukę rynkową lub niszę, w której można się wyróżnić.
- ocena słów kluczowych - polega na wyborze odpowiednich fraz kluczowych, które będą używane do optymalizacji strony internetowej. Powinny być zgodne z profilem firmy, ofertą produktów lub usług, celami biznesowymi i potrzebami użytkowników.
- ocena techniczna – to sprawdzenie wszystkich aspektów technicznych strony internetowej, które mają wpływ na jej działanie i indeksację przez Google. Do tych aspektów należą między innymi szybkość ładowania strony, responsywność i dostosowanie do różnych urządzeń i rozdzielczości ekranu, poprawność kodu HTML i CSS, struktura adresów URL, dostępność i bezpieczeństwo strony (SSL).
- ocena treści - polega na sprawdzeniu jakości i wartości treści znajdujących się na stronie internetowej. Do tej analizy należy między innymi ocena unikalności i oryginalności treści, optymalizacja tytułów, poprawność językowa i stylistyczna treści, użyteczność i atrakcyjność treści dla użytkowników.
- ocena linków - polega na sprawdzeniu jakości i ilości linków prowadzących do strony internetowej oraz z niej wychodzących. Linki są ważnym czynnikiem rankingowym dla Google, ponieważ świadczą o popularności i wiarygodności strony. Dlatego należy dbać o to, aby linki były naturalne, pochodziły z wartościowych źródeł.
Audyt SEO samodzielnie czy z pomocą firmy zewnętrznej?
Wiesz już, kiedy wykonać audyt seo. Kolejna sprawa dotyczy tego, kto ma go wykonać? Jak widać z powyższego, audyt SEO to bardzo obszerny temat. Możemy oczywiście próbować przeprowadzić go samodzielnie, korzystając z różnych narzędzi dostępnych online. Należy mieć jednak świadomość, że audyt SEO to nie tylko kwestia techniczna, ale także merytoryczna i strategiczna. Nie wystarczy tylko sprawdzenie parametrów strony, ocena jej treści, struktury itd. Konieczne będą wdrożenia m.in. GA4 https://www.sunrisesystem.pl/narzedzia-i-uslugi/google-analytics-4/ aby mieć stały wgląd w to, co dzieje się na naszej stronie. To wymaga sporej wiedzy i doświadczenia w dziedzinie SEO. Dlatego zdecydowanie warto skorzystać z pomocy firmy zewnętrznej, która specjalizuje się w tego typu usługach.
Podsumowanie
Audyt SEO to usługa niezbędna dla każdego, kto prowadzi internetową działalność i chce osiągnąć sukces. W dobie silnej konkurencji samodzielne zajmowanie kwestiami SEO może nie być najlepszym pomysłem. Lepiej oddać to w ręce fachowców a samemu zająć się tym, na czym znamy się najlepiej, np. tworzeniem cennika, który zachęci do zakupów właśnie w naszym sklepie.
Napisz komentarz
Komentarze