NIEZBĘDNIK KONSUMENTA I SPRZEDAWCY
Fundacja Polska Bezgotówkowa postanowiła szerzej odpowiedzieć na bieżące potrzeby sprzedawców i konsumentów – przygotowała również niezbędnik, który w przejrzysty sposób podpowiada, jak ograniczyć zagrożenie zakażenia się koronawirusem podczas dokonywania płatności. Ze strony www.polskabezgotowkowa.pl/zdrowobezgotowkowo konsumenci mogą dowiedzieć się m.in., jak dbać o higienę podczas dokonywania płatności bezgotówkowych, jak dezynfekować kartę czy telefon, a sprzedawcy, jak odkażać urządzenia do przyjmowania płatności. Dodatkowo sprzedawcy z punktów usługowo-handlowych mogą z tej strony pobrać specjalną kartę informacyjną dla klientów informująca o preferowaniu płatności bezgotówkowych, wydrukować i powiesić ją w widocznym miejscu.
Nasz niezbędnik zawiera podstawowe informacje związane z płatnościami w okresie zagrożenia epidemicznego. W przypadku konsumentów kluczowe jest mycie i odkażanie rąk po każdych zakupach. Powinni to robić również kasjerzy, którzy mieli kontakt z pieniędzmi i żywnością. Te i inne proste czynności pozwolą zadbać o zdrowie nas wszystkich – podkreślił dr Mieczysław Groszek.
HIGIENICZNE TRANSAKCJE BEZ PIN-U
Na dzień dzisiejszy Program Polska Bezgotówkowa funkcjonuje w całej Polsce – ponad 260 tys. terminali zainstalowanych w ramach Programu sprawnie działa w ponad 13,5 tys. miast oraz mniejszych i większych miejscowości. Według szacunków Fundacji Polacy do tej pory najchętniej płacili kartą w aptekach i sklepach spożywczych. Biorąc pod uwagę stan zagrożenia epidemiologicznego, ta tendencja się umocni, ale można też zakładać, że w trosce o swoje zdrowie Polacy będą chcieli rozliczać się kartą i w innych typach punktów usługowo-handlowych oraz w urzędach. Przedsiębiorcy i instytucje dzięki Programowi Polska Bezgotówkowa mogą im to umożliwić.
Co więcej, punkty, które zdecydują się na instalację terminala od marca, otrzymają terminale dostosowane do zmian związanych ze zwiększeniem limitu transakcji zbliżeniowych niewymagających podawania kodu PIN z 50 na 100 zł. Z kolei funkcjonujące już na rynku terminale z Programu będą do nowego limitu przystosowywane przez agentów rozliczeniowych.
Dodatkowe podniesienie limitu płatności bez podawania kodu PIN do 100 zł jeszcze bardziej ograniczy kontakt fizyczny z urządzeniami płatniczymi. O tym działaniu mówiono od wielu miesięcy i odkładano termin wdrożenia głównie ze względów technicznych. Powaga sytuacji, w której wszyscy się teraz znaleźliśmy, pokazała jednak, że wspólnymi siłami da się tak skomplikowaną procedurę przyspieszyć – dodaje Mieczysław Groszek.
Napisz komentarz
Komentarze