Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarkiPrzejdź do głównego menu
piątek, 29 listopada 2024 01:38
Przeczytaj!

Zostań królem sprzedaży, czyli jaki powinien być Twój sklep internetowy

Sprzedaż w internecie stale rośnie, zainteresowanie zakupami online jest coraz większe, a ponad połowa Polaków deklaruje chęć kupowania przez internet. Jest kilka sposobów prowadzenia sprzedaży przez internet, oczywiście najpopularniejszym jest nadal własny sklep internetowy, który jednak nie może działać bez profesjonalnej strony internetowej.
  • 30.11.2023 12:03
  • Autor: Grupa Tipmedia
Zostań królem sprzedaży, czyli jaki powinien być Twój sklep internetowy

Jaki powinien być tani sklep internetowy, aby przyciągał klientów?

5 wskazówek jak powinien wyglądać Twój sklep internetowy

Po pierwsze strona główna

Strona główna jest wizytówką każdej strony internetowej, w tym również strony e-sklepu. To co znajduje się na stronie głównej powinno zachęcić klientów do pozostania na stronie, przejścia dalej i ostatecznie do finalizacji zakupów. Z perspektywy klientów odwiedzających witrynę powinno się na niej znaleźć to co ich zainteresuje, np. informacje o promocjach, czy darmowej dostawie.

Po drugie wygląd całej strony internetowej

Wygląd sklepu internetowego jest bardzo ważny. Kiedy w sieci jest tak duża konkurencja wszystko co może Cię wyróżnić i sprawić , że użytkownicy będą do Ciebie lgnęli jest niezwykle ważne. Takim elementem niewątpliwie jest wizualny aspekt strony internetowej, witryna powinna być spójna, także z produktami, które sprzedajemy. Dobre wrażenie da się zrobić tylko raz, a na jego zrobienie masz tylko chwilkę, dlatego kwestie wizualne podczas budowy sklepu internetowego, są tak ważne.

Po trzecie bądź SEO a będziesz widoczny

Budując tani sklep internetowy, niczego nie osiągniesz jeśli Twoja strona internetowa będzie zajmować bardzo dalekie pozycje w rankingach wyszukiwarki. Z tego też powodu działania SEO i pozycjonowania powinno się podejmować już podczas budowy użytecznej strony internetowej dla sklepu online. Na działania SEO składa się wiele elementów, jeśli odpowiednio o nie nie zadbamy są znikome szanse na zajmowanie wysokich pozycji w naturalnych wynikach wyszukiwania.

Po czwarte responsywność

Sklep internetowy, który nie otworzy się na mobilnych urządzeniach, również nie ma szans na dużą popularność. Responsywna strona internetowa to taka, która w niezmienionej formie równie dobrze otwierać się będzie na urządzeniach stacjonarnych i mobilnych. Responsywność, to również znany czynnik rankingowy Google.

Po piąte formularz kontaktowy i czat

W sklepie internetowymi dobrze jest dać szansę klientom na szybkie nawiązanie kontaktu ze sprzedającym, umożliwią to zarówno formularze kontaktowe, które są dość popularnym i często stosowanym elementem wielu stron internetowych, jak również czat. Zaletą czatu jest szybka interwencja i natychmiastowa odpowiedź konsultanta, czaty to domena dużych, znanych i cenionych sklepów internetowych. Warto zatem wzorować się na najlepszych.

Podsumowanie

Wyżej wymienione 5 wskazówek, to oczywiście nie wszystko o czym powinniśmy pamiętać podczas budowy witryny internetowej dla sklepu online. Warto wdrożyć wyżej wymienione wskazówki, jeśli oczywiście zależy nam na osiąganiu wysokich pozycji w rankingu wyszukiwarek, a także zyskaniu uznanie potencjalnych klientów, a z góry zakładam, że tak właśnie jest.

Artykuł powstał we współpracy z Agencją Interaktywną Proformat

Materiał zewnętrzny