Jaki powinien być tani sklep internetowy, aby przyciągał klientów?
5 wskazówek jak powinien wyglądać Twój sklep internetowy
Po pierwsze strona główna
Strona główna jest wizytówką każdej strony internetowej, w tym również strony e-sklepu. To co znajduje się na stronie głównej powinno zachęcić klientów do pozostania na stronie, przejścia dalej i ostatecznie do finalizacji zakupów. Z perspektywy klientów odwiedzających witrynę powinno się na niej znaleźć to co ich zainteresuje, np. informacje o promocjach, czy darmowej dostawie.
Po drugie wygląd całej strony internetowej
Wygląd sklepu internetowego jest bardzo ważny. Kiedy w sieci jest tak duża konkurencja wszystko co może Cię wyróżnić i sprawić , że użytkownicy będą do Ciebie lgnęli jest niezwykle ważne. Takim elementem niewątpliwie jest wizualny aspekt strony internetowej, witryna powinna być spójna, także z produktami, które sprzedajemy. Dobre wrażenie da się zrobić tylko raz, a na jego zrobienie masz tylko chwilkę, dlatego kwestie wizualne podczas budowy sklepu internetowego, są tak ważne.
Po trzecie bądź SEO a będziesz widoczny
Budując tani sklep internetowy, niczego nie osiągniesz jeśli Twoja strona internetowa będzie zajmować bardzo dalekie pozycje w rankingach wyszukiwarki. Z tego też powodu działania SEO i pozycjonowania powinno się podejmować już podczas budowy użytecznej strony internetowej dla sklepu online. Na działania SEO składa się wiele elementów, jeśli odpowiednio o nie nie zadbamy są znikome szanse na zajmowanie wysokich pozycji w naturalnych wynikach wyszukiwania.
Po czwarte responsywność
Sklep internetowy, który nie otworzy się na mobilnych urządzeniach, również nie ma szans na dużą popularność. Responsywna strona internetowa to taka, która w niezmienionej formie równie dobrze otwierać się będzie na urządzeniach stacjonarnych i mobilnych. Responsywność, to również znany czynnik rankingowy Google.
Po piąte formularz kontaktowy i czat
W sklepie internetowymi dobrze jest dać szansę klientom na szybkie nawiązanie kontaktu ze sprzedającym, umożliwią to zarówno formularze kontaktowe, które są dość popularnym i często stosowanym elementem wielu stron internetowych, jak również czat. Zaletą czatu jest szybka interwencja i natychmiastowa odpowiedź konsultanta, czaty to domena dużych, znanych i cenionych sklepów internetowych. Warto zatem wzorować się na najlepszych.
Podsumowanie
Wyżej wymienione 5 wskazówek, to oczywiście nie wszystko o czym powinniśmy pamiętać podczas budowy witryny internetowej dla sklepu online. Warto wdrożyć wyżej wymienione wskazówki, jeśli oczywiście zależy nam na osiąganiu wysokich pozycji w rankingu wyszukiwarek, a także zyskaniu uznanie potencjalnych klientów, a z góry zakładam, że tak właśnie jest.
Artykuł powstał we współpracy z Agencją Interaktywną Proformat