Jak informuje Katarzyna Głowacka z zespołu prasowego PKP Polskich Linii Kolejowych S.A. obecnie kontynuowane są odbiory techniczne i usuwane wskazane usterki. Po uzyskaniu wymaganych dokumentów - zgód na użytkowanie obiektów, przejścia podziemne wraz z windami zostaną udostępnione podróżnym. Dla wind uzyskiwane są akceptacje na użytkowanie z Urzędu Dozoru Technicznego i WINBU.
Przejścia podziemne powstają w Żarkach Letnisku, Myszkowie-Mrzygłodzie, Poraju. Budowane są też ekrany akustyczne, przy trasie kolejowej. Przewidziano łącznie ok. 4,5 km ekranów. Kolej zapewnia, że ich lokalizacja wynika z wcześniejszych pomiarów hałasu. W Myszkowie będą przy ul. Słowackiego. Pociągi, po zakończeniu wszystkich prac, na modernizowanym odcinku Częstochowa-Zawiercie, będą mogły jeździć z szybkością 160 km na godzinę. Czas przejazdu między Częstochową a Zawierciem już jest krótszy. Ale takiej szybkości nie rozwiną przecież na takich krótkich odcinkach jak Myszków - Nowa Wieś-Żarki Letnisko - Masłońskie, czy Myszków – Światowit - Mrzygłód, gdzie czas przejazdu to 3-5 minut. Na zdjęciu winda za „parawanem”. (J)
Napisz komentarz
Komentarze