Wciąż trwają prace na linii kolejowej między Zawierciem i Częstochową. Obecnie roboty wkraczają na nowy etap. Układany jest nowy tor, do czego wykorzystywana jest specjalna maszyna PUN. Mechanizacja pozwoli na skrócenie czasu pracy z trzech miesięcy do ośmiu dni. Na niektórych przystankach są już nowe perony, inne jeszcze czekają na planowany remont. W Mrzygłodzie powstaje przejście podziemne. Na niektórych odcinkach pociągi jeżdżą już po nowych torach. Zakończenie wszystkich prac planowane jest na III kwartał przyszłego roku.
Prace na linii kolejowej nr 1, znanej również jako „Wiedenka”, na odcinku pomiędzy Zawierciem i Częstochową, mają poskutkować skróceniem czasu przejazdu pomiędzy tymi miastami o ok. 10 minut. Od listopada pociągi między Zawierciem i Myszkowem jeżdżą już po dwóch nowych torach. Na przystankach Myszków Światowit, Myszków Mrzygłód i Zawiercie Borowe Pole są już wyremontowane perony. W Mrzygłodzie powstaje natomiast przejście podziemne.
Nowy tor jest już również między Porajem i Częstochową. - Między stacjami są wygodne perony w Korwinowie i Częstochowie Raków. Ponadto w Częstochowie Raków remontowane jest przejście podziemne i zostaną zamontowane windy – informuje PKP Polskie Linie Kolejowe.
PUN UŁOŻY 14 KM TORÓW
Maszyna PUN, która obecnie jest wykorzystywana do wymiany torów i podkładów, to pociąg do potokowej wymiany nawierzchni kolejowej. Szybka i precyzyjna maszyna pozwala na szybsze wykonywanie prac na odcinku pomiędzy Myszkowem a Porajem. PUN ściąga stary tor i układa w jego miejscu nowe szyny i podkłady. Jak informuje PKP, dzięki mechanizacji czas pracy skraca się z ok. trzech miesięcy do… ośmiu dni. Przy pomocy maszyny ułożonych zostanie 14 kilometrów nowych torów.
W ramach prac przebudowane będą perony na przystankach Myszków Nowa Wieś, Żarki Letnisko, Masłońskie Natalin i Poraj. Perony będą wyższe, antypoślizgowe, pojawią się na nich nowe wiaty, ławki, gabloty informacyjne, nagłośnienie i oświetlenie. Osobom niepełnosprawnym dostanie się na perony będą miały umożliwiać planowane pochylnie. Pojawi się również monitoring. W stacji Poraj budowana jest też nowa nastawnia.
MODERNIZACJA KOSZTUJE KILKASET MILIONÓW
Łącznie prace na linii Zawiercie – Częstochowa obejmują wymianę 88 km torów i sieci trakcyjnej. 15 przejazdów kolejowo-drogowych ma przejść modernizację. Ponadto rewitalizacja objąć ma 34 obiekty, w tym 20 mostów i 2 wiadukty. Realizacja inwestycji ma pozwolić na zwiększenie prędkości pociągów ze 120 km/h do 160 km/h.
Zadanie kosztuje 380 milionów złotych i jest finansowanie z Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko. Zakończenie wszystkich prac planowane jest na III kwartał 2020 roku. (es)
Napisz komentarz
Komentarze