Gazetamyszkowska.pl

W PRZYSZŁYM ROKU ROZPOCZNĄ SIĘ PRACE NA LINII KOLEJOWEJ DO TARNOWSKICH GÓR

Tomasz Urbański | 2018-08-10 12:20

(Zawiercie) PKP Polskie Linie Kolejowe prowadzą w tej chwili prace projektowe rewitalizacji linii Zawiercie – Tarnowskie Góry. Połączenie umożliwiające dojazd do lotniska w Pyrzowicach to inwestycja, o której mówiło się od lat. PKP planuje rozpoczęcie robót budowlanych w przyszłym roku. Prace mogą potrwać do 2022 r. Z kolei w przyszłym miesiącu rozpocznie się modernizacja linii Zawiercie – Częstochowa, czyli ostatniego odcinka linii nr 1, tzw. Wiedenki.

 

Rewitalizacja połączenia z Zawiercia do Tarnowskich Gór zakłada odbudowę linii, budowę nowych i przebudowę istniejących przystanków, elektryfikację oraz modernizację przejazdów kolejowo – drogowych. Planowane nowe przystanki to Zawiercie Kądzielów, Mierzęcice Łubne, Miasteczko Śląskie Centrum oraz MPL Pyrzowice. PKP zakłada również rezerwę terenu pod przystanki osobowe w Porębie i Miasteczku Śląskim.
 

- Przedsięwzięcie inwestycyjne zwiększy możliwości podróży koleją, w tym dojazd do lotniska w Pyrzowicach. Linia kolejowa na odcinku Zawiercie – Tarnowskie Góry ma zapewniać dobre warunki dla połączeń Katowic z lotniskiem w Pyrzowicach i Zawierciem. Dojazd do portu lotniczego będzie możliwy od strony Tarnowskich Gór i Zawiercia – informuje rzecznik prasowy PKP Polskich Linii Kolejowych S.A. Mirosław Siemieniec.

 

Prace na linii łączącej Zawiercie i Tarnowskie Góry kosztować mają ponad 741 milionów złotych, z czego ponad 503 miliony wyniesie dofinansowanie ze środków unijnych z Funduszu Spójności.

 

W tej chwili PKP prowadzi prace projektowe związane z inwestycją, które zostaną zakończone z III kwartale przyszłego roku. Na 2019 rok planowane jest rozpoczęcie prac budowlanych, które potrwać mogą do 2022 r.

 

OD WRZEŚNIA PRACE NA TRASIE ZAWIERCIE – CZĘSTOCHOWA
 

Przygotowania do modernizacji ostatniego odcinka Wiedenki dobiegają końca. Prace na odcinku pomiędzy Częstochową i Zawierciem rozpoczną się już w przyszłym miesiącu.
 

- Obecnie trwa ostatni etap projektowania i pozyskania niezbędnych decyzji oraz pozwoleń (umowa realizowana w formule „projektuj i buduj”). (…) Modernizacja 44-kilometrowego odcinka Częstochowa – Zawiercie obejmie łącznie 33 obiekty inżynieryjne, 15 przejazdów kolejowo-drogowych oraz 19 peronów na stacjach i przystankach osobowych, a także wymianę torów. Perony będą wyposażone w tzw. małą architekturę i dostosowane do potrzeb osób o ograniczonej możliwości poruszania się (wszystkie perony zostaną podwyższone do wysokości 76 cm). Efektem tych prac będzie również skrócenie czasu jazdy na trasie z Katowic do Częstochowy – przekazał M. Siemieniec.
 

Nowe tory, sieci trakcyjne i urządzenia sterowania ruchem kolejowym, mają pozwolić na przejazdy pociągów osobowych z prędkością do 160 km/h i towarowych do 120 km/h. Wartość modernizacji ostatniego odcinka linii S1, czyli Wiedenki kosztować będzie ponad 380 milionów złotych (dofinansowanie unijne z Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko wyniesie 305,4 mln zł). Inwestycja ma być realizowana do 2020 roku.
 

Jak informowały jeszcze w ubiegłym roku PKP Polskie Linie Kolejowe, prace zakładają m.in. przebudowę peronów w Myszkowie i Poraju oraz poprawę obsługi na przystankach Częstochowa Raków, Korwinów, Masłońskie Natalin, Żarki Letnisko, Myszków Nowa Wieś, Myszków Światowit, Myszków Mrzygłód i Zawiercie Borowe Pole.
 

- Obiekty zostaną wyposażone w nowe wiaty, ławki, oświetlenie monitoring i system informacji pasażerskiej. Perony będą dostosowane do potrzeb osób o ograniczonych możliwościach poruszania się. Na przystankach Żarki Letnisko i Myszków Mrzygłód oraz na stacji Poraj nowe przejścia podziemne zapewnią bezpieczne dojście na perony – informowali przedstawiciele PKP Polskich Linii Kolejowych w ubiegłym roku. (es)



Galeria zdjęć

Komentarze


REKLAMA